Maria Andersson blir ny Chief Digital Officer, CDO, för Ahlsellkoncernen och kommer att ingå i koncernledningen.
Ahlsells digitaliseringsresa fortsätter och vi vidareutvecklar vår digitala affär och vårt sätt att arbeta. Det handlar om att skapa lösningar som på ett effektivt sätt stödjer och förbättrar verksamheten, men också gör vardagen enklare för våra kunder, leverantörer och medarbetare.
Maria Andersson har en flerårig erfarenhet av digital kundnära utveckling och kommer närmast från en liknande roll på SAS. Dessförinnan har hon arbetat med digitalisering inom Scandic Hotels och eBay. Hon tillträder sin nya tjänst på Ahlsell 7 mars 2022.
– Ahlsell gör en stor satsning i syfte att digitalisera hela verksamheten. Under de kommande åren kommer vi att investera i att höja automationsgraden, förbättra den digitala kundupplevelsen samt i innovation. Det är en förändringsresa som kommer att genomsyra hela koncernen. Jag gläder mig åt att få välkomna Maria Andersson till oss, säger Claes Seldeby, Koncernchef i Ahlsell AB.
För ytterligare information kontakta:
Claes Seldeby, VD och Koncernchef, Ahlsell AB
08-685 70 00, claes.seldeby@ahlsell.se
Pressmeddelande, Stockholm, 7 december 2021
Ahlsell är den ledande distributören i Norden av installationsprodukter, verktyg och förnödenheter för installatörer, byggbolag, fastighetsskötare, industri- och kraftbolag samt offentlig sektor. Det unika kunderbjudandet omfattar över en miljon enskilda produkter och lösningar. Koncernen omsätter cirka 34 miljarder SEK och de tre huvudmarknaderna Sverige, Norge och Finland står för cirka 97% av intäkterna. Med cirka 5 700 medarbetare, över 240 butiker och tre centrallager förverkligar vi varje dag vårt kundlöfte: Ahlsell gör det enklare att vara proffs!