De senaste sex åren har Ahlsell arbetat aktivt med satsningen Hälsosam Rörelse i syfte att inspirera medarbetare och samarbetspartners till en mer hållbar livsstil. Med Vasaloppet som plattform försöker man uppmuntra medarbetarna att delta i de olika typer av aktiviteter som årligen arrangeras.
– Vasaloppet, som är Sveriges mest uthålliga friskvårdsprojekt, erbjuder en perfekt plattform för oss att motivera och inspirera både medarbetare och samarbetspartners till ett mer hållbart liv, säger Daniel Dahl, Head of Sponsorship på Ahlsell och kommersiellt ansvarig för satsningen Hälsosam Rörelse.
Ahlsells medverkan i Vasaloppet är en central del av bolagets hållbarhetsarbete och satsning på hälsa och friskvård. Initiativet Hälsosam Rörelse har under de senaste åren engagerat cirka 500 medarbetare, både i spåren och som ambassadörer under evenemangen. Det förlänga avtalet ger även Ahlsell möjlighet att fortsätta arbetet med att skapa relationer och upplevelser under devisen ”från krogen till skogen”.
"Hela Ahlsell andas inspiration och visar vägen framåt för fler satsningar"
– Hela Ahlsell andas inspiration och det jobb de gör med sin personal inom friskvård visar vägen framåt för fler satsningar i Vasaloppets strävan att sätta Sverige i rörelse, säger Johan Eriksson, vd på Vasaloppet.
Genom tävlingen ”Gissa din tid” som pågår under loppen i Vasaloppets vinter- och sommarvecka aktiveras även Ahlsells partnerskap med Barncancerfonden. För varje person som tävlar skänker Ahlsell 10 kronor till organisationens viktiga arbete.
2024 inleds Vasaloppets vintervecka den 23 februari och avslutas med det 100:e Vasaloppet söndagen den 3 mars. Därefter är det dags att ladda upp för Vasaloppets sommarvecka som startar med cykellopp den 9 och 10 augusti och avslutas med den stora löpardagen den 17 augusti.